Monday, May 18, 2009

Selamat Hari Guru


Assalamualaikum.

Hari ini , "Hari Guru" disambut di seluruh Malaysia serentak walaupun hari guru yang sebenarnya jatuh pada 16hb Mei. Saya hanya menerima 2 sms yg wish saya hari guru. Terima kasih kepada pengirim yg masih mengingati saya. Sebenarnya saya tidak "expect" untuk menerima sms tersebut atas 2 sebab:- 1. saya bukannya "Guru" 2. saya sekarang adalah seorang "Pelajar". Sebenarnya fakta pertama boleh ditolak kerana tahun sebelum ini saya menerima banyak sms wish kpd saya...Apa yg bermain di sudut hati saya adalah...saya bukan lagi KOORDINATOR yg tidak mempunyai kepentingan kpd pelajar2 pd masa sekarang....Mungkin....

Kepada students....label pendidik adalah lebih tinggi daripada taraf pensyarah. Saya pasti semua pensyarah mahu dilabelkan sebagai Pendidik atau Guru.
Akhir sekali SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA WARGA PENDIDIK terutama Pensyarah-pensyarah CS110 UiTM Melaka. Semoga anda membawa label "pendidik" semasa memberi "syarahan".

Wassallam
xkoordinator

0 comments: